Sa fim mai buni in cautarea dreptatii

Justia domina et regina omnium virtutum

Dreptatea este stapana si regina tuturor virtutilor

Acesta este adagiul care este scris pe peretele din Inalta Curte de Casatie si Justitie.Primul pas in ICCJ l-am facut in anul I de facultate cand impreuna cu alti colegi am mers sa asistam la diferite procese acolo.Am ramas fara cuvinte in fata acestui adagiu ,accentuat de solemnitatea aerului care era in sala.Judecatori , procurori , avocati si clienti toti erau sunt sub indrumarea acestor cuvinte care au o adanca semnificatie.Dreptatea … cel mai bine descrisa ca un adevar absolut si care este „una singura” – dupa cum zicea Gelu Ruscanu.Intradevar e o drama de idee ,pentru un om care crede in ideea de dreptate si mai ales furios pe toate mitocaniile care se fac in Romania sa i se spuna ca dreptatea nu e una singura.Batjocora la care este supus poporul roman de catre ilustrii nostrii conducatori , ma face sa cred ca nu i-am ales bine ,dar poate ii si meritam bazandu-ma pe situatia premisa in care un popor are conducatorii care si-i merita.Ne-am indepartat atat de mult de Dumnezeu , si credeti-ma ca in actul de justitie Dumnezeu are un rol foarte mare.Nihil sine Dio ,si e de ajuns pentru orice magistrat ca deciziile lui sa fie cele mai intelepte.Magistratul trebuie sa fie un om pentru care Dumnezeu si bunele intentii nu trebuie sa-i fie straine.Sa pedepseasca , sa acuze , sa apere dar sa nu uite……Azi vedem un omor maine un viol , deja aceste lucruri ni se par normale.De cele mai multe ori partile implicate intr-un proces nu mai cauta dreptate ci razbunare.E o chestie de „bun-simt” ,dupa caum spunea un mare profesor si om.

Intr-o alta ordine de idei am uitat sa facem fapte bune .Azi totul e cuantificat in bani , vandut sau cumparat ,supus unei negocieri.Putem face atat de mult daca am fi uniti.Dar nici cele mai mici interese si pasiuni comune nu ne mai tin impreuna.Am cautat dezbinarea si se pare ca am gasit-o.Se intampla de multe ori ca pe unii oamenii sa-i privim doar prin prisma unor dosare si formulare.As dori ca atunci cand oamenii au nevoie de ajutor sa existe o mobilizare mai energica a noastra.Bolnavi ai celor mai diverse boli , isi pierd sperantele in zeci si sute de formulare(Vezi recentele cazuri ale bolnavilor de leucemie care au probleme in a li se acorda banii de care au nevoie – Formularul E112).Ar trebui sa fie mult mai simplu mai ales cand e vorba de o suma de bani.E grav.

De unde am plecat si unde am ajuns.Nu e problema.Rog ca toti cei care citesc aceste randuri sa se gandeasca bine la faptul ca nu e atat de greu sa isi ajute semenii.Si fapte bune sunt de facut.Multe.Si putem sa le facem.Chiar putem.Alergati in stanga in dreapta , oferiti-va inima!


Lasă un răspuns

