Intre liberul arbitru si un destin conditionat biologic

Timpul…cel care prin simpla sa pasivitate le vindeca pe toate.Spatiul ,la fel aceleasi reguli si legi de parca ar fi impotriva noastra.Se pare ca Dumnezeu ne ofera tot ce avem nevoie pe acest pamant ,insa sub o conditionare.Cat de liberi suntem?Se pare ca suntem in permanenta afectati de un destin biologic.Liber arbitru, exista , insa cat de rational este omul?De cate ori nu am spus ca o sa procedam intr-un anumit fel si am dat gres.Nu suntem decat niste „campioni ai mediocritatii” si prin asta am excelat si asta ne-a adus in pragul acestei evolutii.

Mi-a placut matematica ,si imi placea mereu sa cred ca viata e o functie continua pe destin..Iar acolo unde actiunile noastre taie axa OX , avem o solutie.Si doar atat.Actiunile noastre depindeau doar de ce se intampla cu destinul.Apoi am aflat ca ceea ce numeam eu noroc( si in care nu cred) are ca modalitate hazardul.Pana aici mai aveam o cale de a fi liber si de a-mi dirija actiunile neconditionat.Insa suntem limitati ,marginiti , condusi , guvernati .

Vazand ca nu sunt stapan la mine acasa ,m-am invatat sa fiu distant si sa-mi pastrez valorile si principiile nealterate.”Niste scursuri” ,mi-am spus in momentul in care ii vedeam cu cata indignare ma dezaproba.Si nici acum nu le dau dreptate!

Am invatat dupa acel moment ce e demnitatea ,iar imediat dupa mi-am dat seama ca exista un singur lucru care nu iti poate fi luat : cultura.Si ma mentin in jocul ideeilor …al ielelor

Mi-am creat propria mea lume,in care mai exista oameni si onoare si frumos si unde ura si rautatea inca nu au ajuns…asta ma face un demiurg?

Daca iubesti ,atunci poti oferi mai usor libertatea!Magulitor de acra este aceasta replica ,chiar vazusem intr-un film ca e o prostie.Raman un element al multimii ,acest lucru nu o sa-l pot schimba …dupa cum incepea si eseul nostru SUNTEM CONDITIONATI DE UN DESTIN BIOLOGIC!

Lasă un răspuns

