Patimirea si iluminarea unei memorii de pe frontul de est

motto: „Biruinta este fiica infrangerii

Radu Marculescu

Nimic nu e mai frumos si mai virtuos pe aceasta lume decat sa stai drept si cu fruntea sus in fata vietii. As vrea sa trimit un mesaj de incurajare, ceva amestecat cu solidaritate si cu barbatie. As vrea sa vorbesc despre tara asta frumoasa dar atat de cazuta in dizgratia urii, a lacomiei si a indiferentei.
Recent am inceput sa citesc o carte, o carte pe care tineam foarte mult sa o citesc, in primul rand pentru mesajul de dreptate si rezistenta pe care il poate opune fiinta umana in calea pierzaniei social comuniste. si in fata degradarii umane..
Sfarsitul a fost extrem de „tulburator” pentru mine. Pentru prima data am realizat ce inseamna demnitatea in fata neamului tau. Demnitatea de a fi roman, si de a spune ca, prin oricate ispite si incercari a-i trece sufletul tau ramane nepata ca purul primii zapezi
Mi-am dat seama de gestul bunicului meu cazut la Cotul Donului in campania din ’42, acela de a nu trada tara si de a ramane soldat al Armatei Regale Romane, pana la mult asteptata repatriere din ’48, facuta cu sacrificiul suprem – greva foamei si o respingere absoluta fata de „sirenele” comunistilor.
Boabe de lacrimi imi  atingeau ochii cazuti in viziunea a acestei carti. Prin memoria atat de reala pe care o proiecta autorul in mintea mea. Eram acolo printre prizonieri, sufeream si ma iluminam odata cu ei..
Mi-am dat seama de consecintele acelui gest: aceea de a perpetua, incognito, in sufletul meu o vapaie de dragoste pentru frumos si pentru tara.. Cat de pretioasa si frumoasa trebuie sa fie demnitatea de a pronunta numele tau….tara. Ce a mai ramas din aceasta demnitate?
Tinerilor, va ORDON: tremura-ti si lasa-ti toti fiorii sa va iasa prin pori la auzul numelui de tara!

Cartea se numeste Patimiri si iluminari din captivitatea sovietica de Radu Marculescu, „veteranul veteranilor”.

Lectura placuta.

Lasă un răspuns

